Sunday, March 12, 2023

ŠAMAN

 

Plesao sam

čitav život,
kao da mi život
od toga zavisi.
Vrteo sam se
s demonima i precima
između nogu
Boga oca i Majke svega.
Lupao sam šakom
o bubanj
postavljen grubom kožom,
udarao kostima
opasnih životinja
o izdubljen kamen
i zviždao u tišini
suvih pećina.
Čuo sam glasove.
Primao sam poruke.
Čitao nečitljivo.
Sve što sam govorio
bila je istina.
Manje, više.
Spasao sam selo
bezbroj puta.
Bezbroj toga
u vatri nestalo je.
Bile su to žrtve.
Njih nikad nije nedostajalo.
Kao ni pitanja i želja.
Čitav život
plesao sam oko vatre,
a sada moram
i sam
u nju da sednem.
Gotovo je s plesom.
Gotovo
s došaptavanjem.
Poslednja tajna
otkrivena mi je.
Ona glasi –
između mene
i žrtvenog jarca
nikakve razlike nema.
Čitav život
samo ritual je.
Iz naše duše
svoju budućnost
čitaće Bogovi.

No comments:

Post a Comment